Reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie & Karoline

spinner

Cruising and beaching ;)

Love and fun, South beach, Miami

I går kjørte vi til South Beach, på folkemunne kalt SoBe. Miami Beach er ikke en strand tilhørende Miami, som man kanskje skulle tro utfra navnet, men et øyrike; Biscayne-bay som er forbundet med storbyen via en fire kilometer lang bro.
Miami og Miami Beach har til og med forskjellige ordførere, så det er tydelig at dette er to forskjellige byer. Stranden er veldig populær med sin gode plass, puddersand og turkisfarga hav. Strandpromenaden blir flittig brukt av turgåere, joggere, folk på rulleskøyter og ellers folk som liker å trene i minst mulig klær i alles beskuelse :)
Her i området er det mye å ta seg til, og masse liv og røre! Musikken fra barer og restauranter konkurrerer om oppmerksomheten fra høylydte og feststemte mennesker. Her skjer det noe overalt og det er underholdende å se på alle som går forbi :)

Reiseblogg bilder
Sa du "pose"? No problem! :)

Dette er det kjente og lett gjenkjennelige art deco området hvor byggningene ble reist på 1920-tallet, for så å bli pusset opp i diverse pastellfarger da serien "Miami Vice" skulle spilles inn på 80-tallet. Dette var med å gjøre stedet veldig populært.

Stilige art deco vakttårn

Ellers er det gode muligheter for shopping i de mange butikkene her, men lommeboka bør være full for her er det dyrt!
Ellers er det enormt med biler, mye tett trafikk, vanskelig å finne parkering og mye bilkjøring på oss om dagen. Her blir man drilla på motorveikjøring, alt fra 3 til 8 felts motorvei. Folk er snille i trafikken (stort sett) og det å kjøre går helt fint så lenge man har GPS. Gudene må vite hvordan vi skulle klart oss uten, da skiltingen er vanskelig å forstå med mindre man er lokalkjent. I tillegg er det mye omkjøringer pga veiarbeid.
Her er det store avstander og lite offentlig transportmidler, så det å ha leiebil er veldig praktisk og gir oss masse frihet :)

På vei hjem igjen kjørte vi innom Taco Bell å spiste etter Emilies ønske, før vi avslutta dagen på en k-mart outlet. Det blir lange dager på minstesnuppa men hun koser seg og henger med i stroppene:)

Vi startet dagen idag med en ekte amerikansk frokost. Her var det bare til å kjøre på med smør, sirup, krem, pølse, bacon, eggerøre og arme riddere, bring it on! Det smakte som du tenker, fett og godt :)

Reiseblogg bilder
Morgenstund har pannekaker i munn

Videre gikk turen til Haulover beach, 10 min kjøring fra der vi bor. Flott der også!:) Det går jo ikke an å ikke like dette!!:D

..zen..

Karoline på Haulover beach

The Stork-asses!

Siden vi kom hit har vi hørt mer spansk enn amerikansk. Veldig overraskende! Reklame, diverse skilt i butikker, noen radiokanaler o.l er på spansk. Dessuten er mange butikker og butikkansatte spansktalende. Det viser seg at flesteparten av befolkningen her er fra Haiti, Den dominikanske republikk, Cuba og Mexico. Det forklarer jo saken. Skulle visst ha lært oss spansk alikevell :)

Ellers har vi pakket og gjort oss klare for morgendagen, da kjører vi til Orlando.
Turen skal ta ca 3-4 timer, så vi satser på god flyt og lite køing i morgen. Tommel opp for det!!

PS! Takk for alle kommentarer! Det er veldig gøy for oss å lese :)
Ellers så ligger det flere bilder enn de vi legger ut, du ser de på venstre side. Klikk på de, så blir de større.

Om oss

Hei! Du leser no et bloginnlegg i reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie og Karoline.