Reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie & Karoline

spinner

Orlando

Monica og Emilie ved Orlando Premium Outlets

Vi har de siste dagene vært i Orlando! Vi har brukt dagene på soling, bading i bassenget, leking på leilighets/hotell-området og shopping på outlet malls.
Morro med shopping til hyggeligere priser enn i Miami, men prisene er fortsatt høyere enn ventet. Men noen kupp gjorde vi alikevell! :)

Shopping-glade Monica

I går var vi i Disney world! :D

Magic Kingdom

Dagen startet 06:30. Vi kjørte avgårde for å være der til åpningstiden, som er kl 08:00. Det var det flere som hadde gjort for å si det mildt!
Vi fant parkering før vi ble hentet av en stor "tram" (lite tog) som kjørte oss til billett-stasjonen. Deretter gikk vi til ferja som frakta oss over til øya hvor Disney World ligger (5 min unna). Det var et veldig bra og effektivt opplegg, noe det også måtte være pga de enorme folkemengdene.
Vi fikk på forhånd råd om å skynde oss til eventyr-land for å besøke Frost, siden det er en av de mest populære attraksjonene. Da vi kom fram dit var det allerede laaang kø, mange av de var småjenter ikledd overdådige, søte prinsessekjoler i alle varianter :) Dette resulterte i 1,5 times venting før vi kom inn i slottet for å ta bilde sammen med Elsa og Anna. Det var stas! :)

Reiseblogg bilder
Emilie og Karoline sammen med Elsa (fra Frost filmen)

Ellers så var parken smekkfull av folk, barnevogner, ballonger, suvenirer, kaféer, underholdning, autentisk utkledde figurer, karuseller, båter, lyder og alt man kan tenke seg, masse inntrykk med andre ord!...:)

Goofy (den norske varianten)

Main street i Magic Kingdom

Parken var kjempefin, aldeles strøken, koselig og veldig innbydende. Det som trakk ned var de lange køene. Vi rakk å ta 3 karuseller og frost-bilder på 8 timer!
Utenfor hver karusell stod det estimert tid for kø-ståing, noe som varierte fra 40-90 min ca. Det sier seg selv at det er måte på hvor mye man orker å stå i kø, og spesielt da med en utålmodig 3-åring som ikke forstår hvorfor det tar så lang tid, og som man må bære omtrent sammenhengende i køen fordi vogn ikke er tillatt. Da røyner det på tålmodigheten både til store og små.
Men alt i alt var det en underholdende dag som det var gøy å få med seg :) Det vi allikevel sitter igjen med er at Euro Disney i Paris var vel så bra, billigere, mindre køer og kortere reise. Så om dette skulle friste igjen, så blir det dit.

Reiseblogg bilder
På besøk i Hundremeterskogen :)

Videre kjørte vi til Downtown Disney. Her var det også koselig med mini legoland for de minste, butikker, restauranter (bl.a Planet Hollywood). Minte litt om Aker brygge.
Dagen ble lang og meget innholdsrik for alle, så senga var god å lande i på kvelden :)

I dag slapper vi av i sola, og det eneste som står på tapetet er hårklipp til Emilie og kjøp av nye joggesko til Svein Erik :)

I morgen (gry)tidlig kjører vi til Fort Lauderdale (3 timer unna), hvor vi skal levere bilen (som vi har blitt så veldig glad i), for så å ta fly til den Domonikanske republikk. Gleder oss!! :D

Og til slutt, husk:

Om oss

Hei! Du leser no et bloginnlegg i reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie og Karoline.