Reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie & Karoline

spinner

Bali!

Bali

Da har vi vært to dager på Bali og vi har allerede opplevd både pøsregn, vind, masse skyer og sterk sol innimellom. Regntiden eller "wet season" som det heter her, er tydelig! Vi legger opp dagene etter sola. I går slappet vi av på stranden og ved badebassenget stort sett hele dagen, fikk besøk av Kristofer og Oscar, en kammerat av han i noen timer. Gøy å møte kjentfolk på andre siden av jorda:)Spesielt emilie syntes det var gøy! Hun sa hun likte å møte andre så det ikke bare var vi tre alene hele tiden..:)

I dag har vi vært på utflukt fra kl 09.00 - 18.30 samen med Kristofer. Privatsjåføren hentet oss ved hotellet og kjørte oss til et Batubulanshow hvor vi fikk se et religiøst danseshøw hvor balineserne var utkledd i flotte, fargerike kostymer. Videre fikk vi se hvordan de lagde forskjellige ting av sølv på fabrikken og det ferdige resultatet utstilt i butikken. Vi så også hvordan bilder ble malt og de forskjellige stilartene som er vanlig for balinesisk kunst. Etter en pause i byen (Ubud) med litt spising og tråkking, dro vi videre til et hinduistisk tempel med blandt annet forskjellige musikkinstrumenter og mange religiøse statuer og flotte bygninger. Her ble vi kledd på "flotte" sjaronger for å dekke til beina våre før vi gikk inn i tempelet. Emilie var veldig fornøyd siden hun fikk en blå sjarong, he he. Siste turen gikk til waterfalls som ikke var noe særlig imponerende. Fossene var langt unna, vannet brunt og det var masse innpåslitne unger som skulle selge oss alt mulig og som selvfølgelig ikke tok nei som et svar. Vi dro raskt videre. Vel hjemme har vi badet i bassebget i høljregn og slappet av på hotellrommet. Nå sitter vi voksne på verandaen og drikker vin og hører på musikk og planlegger resten av uka. Kristofer og de skal være her i to dager til før de drar hjem til Lombok, som er naboøya. De er surfere og har kjøpt seg tomt der. De skal over dit å jobbe videre med sitt prosjekt. Vi skulle egentlig vær med dit men pga mulig malaria og returbilett til KL, lar vi være. I morgen skal vi til andre siden av bukten til en annen strand for å se på surferne:) Det blir vel også en tur til apetempelet. Vi får se, satser på at været holder i noen timer i allefall.

Takk til alle gratulasjoner og kommentarer!! Vi koser oss som nygifte :)

Om oss

Hei! Du leser no et bloginnlegg i reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie og Karoline.