Reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie & Karoline

Vi er i Mexico!

Reiseblogg bilder

Endelig er vi her!

Det tok ei stund for vi fekk skrevet noe til bloggen, grunnen til dette er mangel på internett!

Fredag

Turen ned hit gikk egentlig veldig greitt, flyet fra Gardermoen gikk fredag morgen kl 07:30, og etter ca 1t 50 min landa vi på Heathrow, London. Der blei vi sittande i 1 time for å vente på ledig "parkeringsplass" for flyet, det var ganske kjedelig..

Heathrow (Terminal 4) var egentlig litt skuffande, det var endel butikker, men eg må sei at Gardermoen er bedre! Vel, vi klarte lett å slå ihjel 3,5 timer der, og gjorde oss klare til en laaang flytur, 12 timer.

Eg trudde virkelig at det skulle være litt bedre beinplass i en JumboJet altså! Det var faktisk mindre plass til beina pa Jumbojetten fra London til Mexico, enn det var fra Oslo til London (Airbus). Heldigvis satte det seg noen litt yngre jenter i setene framfor oss, så vi klarte delvis å få dei til a la være å ta setene bak, ved å sende dei skuuumle blikk, hehe :)

Ellers så var det matservering ombord, vi fikk valget mellom kylling og noe annet som eg ikkje husker no. Så fikk vi noe greier 1 time før vi landa i Mexico City.

Når vi går ned for landing i Mexico City, seier kapteinen (engelskmann), "well, I hope you remembered to bring your ´brellas, because it´s a rainy day in the City!"...herregud tenkte vi! Har vi reist rundt halve kloden for a bli møtt av regn!?!?

Vel nede pa bakken kunne vi sjå at det hadde vært ei kraftig regnbyge, og temperaturen var ikkje meir enn ca 16 grader! Dette virka ikkje lovande..!

På flyplassen var det et mulder av folk, enormt varmt...og kaos! Men vi klarte a rote oss fram til riktig plass til slutt, og komme oss på riktig buss også, til Quaretarro, spennande!!

Fær vi skulle sette oss på bussen blei vi ransaka av politifolk med MP5 på ryggen, hehe, ganske uvanlige tilstander jah!

Bussen vi satte oss på er uten tvil den beste bussen eg noen gang har tatt! Enorm beinplass, ENORM! Air condition + vi fikk utdelt vann og baguetter, ikkje værst!

Eg, Monica og Emilie sovna sikkert etter 5 minutt, alle var utslitt etter flyturane..

Vi kom fram til Quaretarro ca kl 24:00. Her blei vi møtt av Cecilia (Monicas tante), og hennes søster. Herfra tok det litt over 1 time til byen vi skulle til, Tequesteqaipan eller noe slikt, hehe, vanskelig navn!

Vel framme blei vi vist til hotellrommet vi skulle bu på, det er Cecilias familie som eiger dette hotellet. Rommet var kjempestort, 2 svære dobbeltsenger, stort bad og stor veranda, digg! Alle sovna momentant!

Lørdag

Lørdagen brukte vi på å ga rundt i byen. Det var et stort marked her, med mange boder der dei solgte alt mulig. Vi blei oppvarta av Cecilia og heile familien hennes, blei servert Mexicansk mat, det meste av det var veldig godt:)

På ettermiddagen låg vi nede ved bassenget på hotellet. Emilie og Matteo (Cecilias yngste sønn) bada og hadde det kjempeartig! Endelig kunne vi legge oss ned for å slikke litt sol ;) Herlig!

Søndag

Vi reiste til en liten landsby som heiter Bernal, byen der dei spillte inn endel av filmen ET. Her var det ogsa marked. Vi kjøpte oss tortillas på gata, dei som solgte det lo av oss nar vi prøvde a bestille mat på gebrokkent Spansk, hehe.

På vei tilbake til Teq..., stoppa vi i et badeland, her var det rutsjebaner og masse anna morro, ganske artig, sjølv om eg fekk skrapesår både på ryggen og albuene :)

Mandag

Vi reiste til millionbyen Quaretarro, men vi havna faktisk kun på 3 enorme shopping-senter i utkanten av byen! hehe..Dette var med baktanke på at vi skal sannsynligvis låne et hus som Cecilia eiger i sentrum av byen om et par veker.

Tirsdag

Idag har vi starta ferden mot Stillehavet og Acapulco. Vi skal ta det over fleire dager, med stopp i fleire byer. No har vi komt til byen San Miguel, en by pa ca 50 000 innbyggere tipper eg. Ganske koselig by, med stort marked, stor park, mange små trange gater med farga murhus (typisk her), og ei kjempediger kirke, veldig kul arkitektur!

I morgen skal vi til en liten by (husker ikkje navnet), for a sja pa historiske funn, mumier og gamle underjordiske miner. Snakka med en amerikaner her som hadde vært der idag, det var veldig spennande ifølge ho. Vel..det gjenstar å sjå :) Men no venter Monica og Emilie oppe i parken, vi skal ut og spise no.

Reiseblogg bilder

Det blir lagt ut blogger oftare fra no av! :)
Skriv kommentarer til oss, det er kjempegøy for oss! :=)

Om oss

Hei! Du leser no et bloginnlegg i reisebloggen til Svein Erik, Monica, Emilie og Karoline.